tirsdag 23. august 2011

Ny stue...

Etter en bloggfri sommer er jeg nå tilbake :) Kjenner at jeg har savnet bloggingen veldig og savnet alle de fine bloggene her i blogglandia :)
I løpet av sommeren har jeg pusset opp den ene stua, malt tak og vegger, byttet ut møbler og malt de... Holder fortsatt på med noen av møblene, finner jo stadig noe nytt..og fortsatt på leting etter gamle stoler til spisestua...
Nedenfor er noen bilder av stua, kommer fler etter hvert :)

I den ene kroken har jeg et stort hjørneskap som jeg har malt. Stilen i den gamle stua var i bondestil..og dette skapet var mørk grønt...nå er det hvitt :)

Dette gamle skapet fant jeg under "gis bort" på Finn.no, utrolig hva folk bare gir vekk... Det var avluta og hadde en liten brannskade, det mangler en liten list under overskapet som dere kanskje ser..og et håndtak på skuffen er røket...men det går nok ann å fikse det også :) Forøvrig et mareritt å få hjem..dama som skulle gi det bort bodde i 4. etg. i en gammel bygård i Oslo...uten heis, og skapet er i massiv eik!
Nå står det der og smiler...nymalt og vakkert med gammelt glass i dørene :)
Som dere sikkert ser er det mye ledig plass i skapet...der skal alt mitt kommende Greengate servise stå hehe ;)


Den gamle kökssoffan kjøpte jeg i Sverige i sommer, har ønsket meg en sånn lenge :) Slagbordet er kjøpt på Finn.no og malt hvitt :)

Egentlig ganske fornøyd...håper bare å finne de "riktige" stolene snart :)


Så et par før og etter bilder av veggene...

Stua med sine vogngrønne vegger var gått ut på dato for lenge siden..

Veggene ble malt i fargen Morgendis med Pure Color. Veldig fornøyd med både fargen og malingen.. :)

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra

post signature

9 kommentarer:

  1. Skal si du har vært flink i sommer.
    Kjempefint og nyoppusset, både rom og møbler.
    Liker stilen kjempegodt. Her males det også med hvitt for harde livet.
    Det er utrolig hva noen strøk maling kan gjøre.
    =) Ha en herlig kveld.
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Så koselig med innlegg fra deg igjen ;o) Du har jammen stått på i sommer, og så flott som det har blitt hos deg!! Skapet, bordet og ikke minst kjøkkensofaen er skikkelige kupp ;o) Ha en fortsatt fin kveld! Klem

    SvarSlett
  3. så fint du har fått det og flink du har vært. ble veldig lyst og lekkert. gratulerer!
    ha en fin kveld,
    og velkommen tilbake "på nett"
    ;-) klem Tove

    SvarSlett
  4. Så flott det ble hos deg. :):)
    Koselig at du er tilbake.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  5. Du har jammen ikke ligget på latsiden ser jeg!
    Såååå koselig du har fått det!!!
    Ønsker deg en fin uke!!
    Goe klem!

    SvarSlett
  6. Hei.
    Så kjekt å se deg her igjen.
    Du har jamen fått gjort litt av hvert i sommer.
    Så flotte møbler du har fått tak i.
    Den benken var knallfin....sånn som jeg er på jakt etter.
    Foreløpig har jeg fått tak i en litt mindre som skal bli lyseblå....
    Et skap fullt av Green Gate...sukk ;)
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Hei.

    Hælle måne. DET var forandring. Husker jo godt hvordan det var. Hva har du gjort med den gamle spisestua?

    Benken var lekker.

    Malejobb er slitsomt, men effektivt. Husker hvordan mannen slet med det. Liker fargene dine. Grattis, du har fått en ny stue.

    Hyggelig å se deg tilbake. Tror jeg sender den wallstickersen i posten jeg. Får jo aldri rota meg over.

    Vi snakkes.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  8. Ooi... Så effektiv og flink du er :)
    Nydelig blei det !!:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...